Kristin Gjelsvik MOBBER

Til Kristin Gjeslvik.

Jeg satt med sjokk og undring å så på din ranting mot Sophie Elise på Vixen Awards nå i helgen.
Og må innrømme at først ble jeg stum, så ble jeg regel rett forbanna. Ikke fordi du tar opp dette temaet om kroppspress, influenser-påvirkning, og slikt. Men fordi du skyter fra hofta overfor en enkeltperson, som allerede flere ganger har fortalt om sine problemer med hvordan hun ser på seg selv, kroppen sin og hvor vanskelig hun har hatt det nettopp på grunn av dette.

Du går ut på en vulgær måte, bannende og mobbende overfor en influenser-kollega. Og slik jeg ser dette er det en direkte og åpen mobbing av Sophie Elise, uten å på noen måter komme med konstruktive meninger om hvordan man skal forebygge dårlig selvbilde, eller forhindre at unge kvinner skal falle for fristelsen til å rette på utseendet sitt. Du har NULL respekt for andre kvinner, what so ever. Med mindre de har samme mening som deg. Og det er skremmende at du da, som influenser, i full offentlighet får en plattform til å mobbe andre på.

Jeg synes din retorikk og oppførsel er direkte uspiselig, og helt ærlig minner du meg om mobbernes dronning fra ungdomsskolen, som uten hensyn tråkket på andre for å hevde seg selv.
Dette er min mening din måte å fremme dine synspunkt på, og derfor er det så uendelig trist at du selv vant prisen for Årets Sterke Mening. For dette er ikke en sterk mening, dette er rett og slett mobbing av Sophie Elise, og dessverre ikke konstruktivt.

Jeg forstår at du ønsker mer fokus på kroppspress, og spesielt hvilket ansvar dere Infuensere har på andre, men dette blir helt feil når du går frem på denne måten. Fordi du er selv influenser, du har selv et ansvar, og det ansvaret er å ikke mobbe.
Det beste hadde vært om du kunne komme med konstruktive ideer for hvordan man som influenser kunne unngå å påføre sine følgere kroppspress, enner dårlig selvtillit, kjøpepress osv. Konstruktivt, uten å kaste noen andre foran en buss.
Faktisk ser jeg frem til en slik dialog og forslag, for dessverre er vi på vei inn i en materialistisk verden hvor presset blir større og større, og vi har yngre og yngre ungdom som føler seg mindre verd pga feil merker, ikke riktig veske, og ikke minst utseendet sitt.

Nann Jovold-Evenmo

Samfunnengasjert spaltist, upolert aktivist og wannabe rocker. Smertepasient med konstant hodepine. Det er viktig å bryte tabuer, og tørre stå for egne meninger, men man skal ikke valse over andre av den grunn.
Posts created 177

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top