Jeg får rare spørsmål som blogger… Jeg svarer på noen!

Jeg får mye spørsmål både på facebook og via bloggen, og jeg må mange ganger le, men noen ganger så blir jeg litt sånn “er det mulig å spørre fremmede mennesker om noe slik?”. Jeg tenker at selv om du leser en blogg, så betyr ikke det at du kjenner vedkommende. Men jeg svarer på noe av det, og det jeg ikke svarer på er fordi jeg enten mener det er for privat, er piss eller fordi jeg ikke gidder bry meg om spørsmålet. Det fine med å blogge er at dette er MIN blogg, jeg gjør hva jeg vil: 

Hvordan kan du blogge når du påstår du har så vondt i hodet? 
Vel, det er sikkert mange som lurer på akkurat dette. 
Ganske sikkert også NAV! Men nå har jeg faktisk konstant hodepine, og jeg vet at mine smerter varierer fra 6 til 7 på en smerteskala fra 0 til 10, og man jobber konstant med å holde smertenivået nede. Det vil si at man prøver hele tiden å kjempe MOT smertene for å prøve leve så “Normalt” som vanlig for at det ikke skal gå ut over alle rundt en. Derfor lever jeg på sofaen og i senga. Men PC’en som vinduet ut mot verden mens Knut Einar er på jobb, og guttene er på skolen. Gode dager sliter jeg meg ut en liten “tissetur” med Lucas, men som regel har Knut Einar tatt den før han drar på jobb, så jeg ikke skal trenge gjøre det. Jeg er som regel alene, men forrige uke hadde jeg besøk av Hanne en dag, og Åse den andre dagen. 
Besøk er ofte balsam for sjelen, og da blir jeg glad. 
Det er ikke ofte jeg har besøk, og ofte sover jeg på dagene, i mellom bloggskriving og litt facebooksurfing. 
Så den bloggingen som du leser, den holder jeg på med av og på i flere runder, mens du leser den på ti minutter. 

Jeg synes du klaget mye angående hodet ditt. Er det virkelig så ille så burde du vel hatt hjelp fra fagpersoner for lenge siden? 
Å være syk og ha smerter er ingen lek. Du er faktisk avhengig av å ha en fastlege som tar deg og dine smerter på alvor.
Det kan jeg ikke si jeg hadde i starten, men jeg har det heldigvis nå. 
Jeg har opp gjennom årene vært borte i mye rart innen helsevesenet, via familie og venner, som ikke har blitt tatt alvorlig av helsepersonell og det har gått alvorlig galt. Derfor blir jeg fly forbanna når jeg selv måter helsepersonell som er raske med å konkludere med “psyken” når en pasient sier de har smerter. Det er en grunn til at min journal sier at jeg er en vanskelig pasient, for jeg legger ikke to mynter i mellom for å be en lege om å reise langflatt til helvete om jeg er uenig.For en ting er sikkert; jeg kjenner min kropp! OM jeg sier det er noe som ikke stemmer, så er det det! 

Hva synes du om plastiske operasjoner? 
Jeg synes det er helt innafor. Og hadde jeg vært rik, så hadde jeg lagt meg under kniver og fiksa både dette og hint.
Trust me; Jeg hadde både fettsugd mage, rumpe og rår.
Operert både øyelokk og facelifta fjeset og fjernet mine to og halve dobbelthaker. 
Og helt sikkert noe annet også. 
Fiksa det ene og andre, og hadde kommet ut som DEN reima.
Og jeg hadde pokker meg vært stolt av det! 
Hva ville du fikset på deg selv?   Se svar over! 

Mener du at kvinnesak ikke betyr noe siden  du vil ha en Mannedag? 
Jeg mener dette er to deler av det samme, og burde gå hand i hand, uten at det ene uten at det utelukker det andre. 
Det som er viktig er, som jeg har sagt før; Vi må ikke gå i kampretoriske fella som jeg har skrevet om Her
Jeg må innrømme jeg av og til blir litt oppgitt og lei meg når jeg gang på gang ser kvinner blir rasende og sinna over at man forsøker snakke om delt bosted, og man kommer med forskningsrapporter, men så bli det synset ihjel fordi det bryter med i oppleste og vedtatte standarder vi er så vante med her i landet; nemlig av “mammaer er best”. 
Når forskningsrapporter viser at mødre står for mesteparten av volden som foregård i norske hjem, men likevel vel velger vi anta at fedre alltid er “voldspersonen” fordi han er mann, og vi alltid bruker begrepet voldsmann, voldtektsmann, overgrepsmann. 

Visst du er så syk hvordan kan du da være på øvelse med band? 
Ja, hvordan kan jeg det. 
Jeg elsker å synge. Selv om jeg høres ut som en av de kråkene som hyler i kor når man har vært på fisketur. 
Men jeg ser poenget. Faktisk er det slik at mens de andre i gjengen øver; så ligger jeg på garderoben og sover sterkt medisinert, frem til mine låter skal kjøres igjennom. Og det er kun da jeg er på scenen. KUN da! Da er det to tre runder. Så er det tilbake til garderoben og that’s it! 
Dette bandet er ikke hvilket som helst barn; Dette er Wicket Rock Cirkus. De har Én opptreden i år, og det er i November, til inntekt for kreftforeningen og Sykehusklovnene. Og det er snakk om to låter! Love don’t bother me av Stage Dolls og Levva Livet med Åge. 

Har du noen gang vært utro? 
Har merket meg at det en del bloggere som får slike spørsmål om utroskap for tiden og tenker at det må være noe med vårsola som trigger de spørsmålene der. Men for å svare på spørsmålet:
Nei! Det er noe jeg er motstander at, og aldri kommer til å være. Jeg mener utroskap er noe forbanna helvetesmakt. 
Jeg har vært offer for utroskap da mine ekser har hatt en tendens til å være utro. 
Hva ville du gjort om mannen din var utro? Han er jo veldig kjekk, og synger sykt bra da. 
Mannen min er ikke sykt kjekk, han er dritdeilig! PUNKTUM! 
I tillegg synger han som en GUD! Han har en gudegave, det er stemmen. Han kan synge alt! Jeg kan sitte i timevis å høre han synge! 
Om han hadde vært utro, så hadde jeg nok pakket tingene mine og flyttet og aldri snakket med han igjen, for slikt kan aldri tilgis.
Enkelt og greit! På en annen side så er ikke Knut Einar typen til å være utro fordi han er dønn ærlig, og ville heller avsluttet er forhold før han velger gå videre med noen andre. Han er også som meg, og ikke ville sett to ganger på et annet menneske så lenge han er i et forhold med noen. VI er veldig like der. For oss handler det faktisk om å se den vi er sammen med, og være nær den vi er med, og ikke jakte på feil eller mangler hos den andre så vi må “finne det hos andre”: Respekt, ærlighet og det å tørre SE den andre for den man er, er viktigere enn å lete etter noe annet. 

Hva liker du best å spise? 
Biff og fløtegratinerte poteter! 

Hvem er din beste venn? 
Knut Einar <3 
Men blant ikke familie; Da må jeg vel si ; Ina, Hanne, Berit og Åse 

Hvorfor slanker du deg ikke? 
Hmmmmm kanskje fordi jeg er lat? hahahahhahaha 
Eller kanskje fordi jeg er sengeliggende, og ikke har så mye energi til å bedrive den kardio som skal til for å forbrenne fett…

Tjente du noe på å legge ut romanene du skrev? 
Nei, jeg gjorde ikke det. 
Jeg har en bug inne på pdf’en, som gjør at jeg kan se hvor mange som åpner den. Og jeg hadde telling i dag; fra bloggen og twitter, er det 277 som har åpnet den. Dvs om da alle disse hadde VIppset meg en 50 lapp ville jeg hatt ; 13850 kr.
Men jeg har ikke fått en 10 øring en gang.
SÅ enten har jeg skrevet JÆVLA dårlige historier, eller så liker folk ting de slipper betale for, ganske enkelt. 


 

Samfunnengasjert spaltist, upolert aktivist og wannabe rocker. Smertepasient med konstant hodepine. Det er viktig å bryte tabuer, og tørre stå for egne meninger, men man skal ikke valse over andre av den grunn.
Posts created 177

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top