DERFOR GÅR DET DÅRLIG MED AS NORGE… I Disney versjon

Ja, jeg skulle forsøke forklare hvorfor det går så dårlig med AS Norge. 
Og da endte jeg rett og slett opp med å få assosiasjoner til Disney eventyr, Ringenes Herre, 
Harry Potter og Jaggu meg Ole Brum. 
Er det ikke rart hva vi assosierer Norsk politikk med?? 

Jeg synes Erna er en elendig leder!
Jeg jeg skal ikke stikke under en stol at denne dama som alle mener er en Jernkvinne fra Bergen er en flopp. Eneste harde med dama er skarre R?ene hennes, og det er det. Som leder utviser hun ingen styrke, og alt er påtatt og lite styrke og spore etter min mening. Jeg synes Erna tvers gjennom er en elendig leder.
Tydelig er hun heller ikke, politiker skolen har lært henne å omgå spørsmålene, og selv om hun blir spurt et direkte ja eller nei ? spørsmål så snakker hun dette rundt på en lett måte slik at et ja eller nei, blir en seks setning lang forklaring på hvorfor hun må forklare at forklaringer på dette blir en lang forklaring på forklaringer. Piss og viss hvass.
Hun er snar med å kritisere andre for å ikke svare for seg, men svarer aldri selv på tiltale, noe vi så tydelig nå da det smalt forrige uke. Gjelder det hennes regjering maner hun til ro, og ønsker å snakke politikk. Gjelder det andre er det viktig at sannheten kommer på bordet. Men da Trine Schei-Grande hadde seg med en drita full 17årig gutt da mante hun til ro, og Søviknes fortjente en ny sjanse, mens det andre steder var viktig at sannheten kom på bordet og det er viktig at gjerningsmenn stilles til ansvar for sine overgrep. At en voldtektsforbryter blir sittende som minister og at hun med det pisser på overgrepsofre i Norge i seg selv er et dobbelt overgrep for ofre over det langstrakte land, det driter Erna i. For hun er hverken en tydelig leder eller en leder med ryggrad.
Erna er en leder som verner om 10-øringen sin, slik onkel Skrue i Donald Duck. Den er altoppslukende, og det eneste hun begjærer. Og hun driter i hva og hvilken integritet hun ofrer på veien. Om hun må klemme Hemsedalofferet; Andrea Voll Voldum, den ene dagen, og innsette voldtektsforbryteren Søviknes som minister den andre dagen, det driter hun i. Bare Erna får lov å være Statsminister! DET er viktig!
Selv om hun må KRYPE OPP LØVEBAKKEN! Skarrende «Eg skal være statsminister i fire år til»

Jonas Gard Støre er ikke noe bedre.
Denne mannen er i en klasse for seg.
Alle hyllet Støre etter Giske saken, han var en pudding som lot seg overkjøre av kvinnfolka i moderpartiet som hadde et horn i siden til Giske. Hans manglende lederskap kom tydelig frem da Giske-saken var på sitt verste, for det var ikke en tydelig støre som stod i det, han mante ikke til ro i rekkene. Han førte faktisk Giske frem som et offerlam, og slapp han egenhendig ut til ulvene, istedenfor å la partiet i ro og fred gå igjennom sakene, og velge om dette var noe som faktisk var lovbrudd eller ikke. Han mante ikke til ro. Han valgte faktisk kaste mer bensin på bålet med sine vage uttalelser om «seksuelle» og «krenkende» og «blabla» kommentarer. Og i og med at Tadjik kjørte sitt eget løp og fikk fritt spillerom som «jurist og menneske» som hun så fint kommenterte på sin egen facebook, så viser dette at Støre ikke er noen stor leder.
Han driver det partiet som ikke eier rotfeste i sitt eget parti. Dette moderpartiet driter i hva grasrota sier; De på toppen bryr seg ikke om hva lokalpartiene jobber for, står for, mener eller at de i det hele tatt jobber for arbeiderne. Toppligaen i Arbeiderpartiet meler egen kake, og de er mer opptatt av å jobbe for internasjonale stillinger på sikt enn hva folket vil. Samtidig er så dreven av indre konflikter i moderpartiet at de glemmer grasrota, og ser ikke en gang nedover. Jeg er redd Ap ender med et parti i opprør.
Støre er Stortingets Donald Duck Donald :  Stadig er på leting etter gull i Klondike ( EU, EØS, ACER, TIPP, TISA) og gudene vet hvor, men alltid brenner seg og sitter med stumpene igjen… og må stå med lua i handa og be om hjelp etterpå…  

SÅ har vi Siv Jensen og FrP.
Jeg vil egentlig ikke si at Jensen er noen god leder heller, for helt ærlig har jeg ikke sett så mye til henne i media siste tiden når det har stormet rundt denne rebelske tenåringen Listhaug. Listhaug er Disney Prinsessen av FrP, Ikke Modig eller Snøhvit.  
Nope!!
Heller den som rømmer fra alt skrikende LET IT  GO! Mens hele verden omkring er omkranset av norske symboler forherliget inn i et klassisk norsk snøvær, og tævær mens alt annet vi kjenner fryser til is.
Jeg vet ikke helt hvem som skal fyse til is, men føler litt på at hennes rådgiver er det der smårare reinsdyret som okker seg frem på sosiale medier, han der Espen, som villig vekk gav ut adressen hennes, Gullhaug torg. Med tanke på at snøen har ligget ekstemt lenge i Oslo i år, og at det har vært mye ekstremkulde, så tror jeg at jeg har litt empiri og sånn på min side i dette eventyret. 
Men jeg må få si at FrP skremmer meg. For det er en ting Toppene i FrP ikke tenker på, fordi de rett og slett ikke har kontakt med velgerne. De snakker ikke med velgerne, de velger å ignorere den delen av velgerne de ikke vil stå inne med. Og det er et stort faresignal. For selv om FrP har veldig mye BRA politikk, så er det en god del av deres velgere som er farlig.
Hvem er så Siv Jensen oppe i dette? Ja det må nesten være bestemora til Rødhette som ble sluk av ulven, for hun både så og hørte dårlig, ikke sant. Og det er jo ikke bare hennes påtagende dårlige hørsel siste tiden, og ekstreme kalkulende hukommelsestap i tide og utide oppgjennom årende som er en slående likhet med en aldrende bestemor, så jeg tror det står til “bestemorpoeng” der. Over til min bekymring for FrP. Et parti meg mang en gang har tenk; Faen, de tøf si det folk mener. Men nå er jeg faktisk oftere oppriktig bekymret, og det vil ikke partiet se; 
FrP må faktisk begynne å innse at de har høyreradikale og høyreekstreme krefter på grasrotnivå som ulmer inn mot sine lokalpartier, og det er skremmende lik 1930-åra. Og de velger heller skylde på AP, enn å faktisk kreve opprydding på grasrotnivå er enda mer skremmende. Det er faktisk på tide at de begynner å fokusere på mer enn bare fremme sine prinser og prinsesser ala Søviknes og Lishaug. 
Jensen er en person som overhodet ikke evner å lede, og det jeg er redd for et at hennes evne til plutselig miste både hørsel og hukommelse skal bli så fremtredende at noen finner det for godt å parkere henne på en institusjon, og rett og slett bare ta over, og det er ikke så sikkert at de personene har samme tanker om FrP sin politikk som det Jensen, Listhaug, Søviknes og Hagen egentlig står inne for. Men da er det for sent!
FrP trenger tydelig ledelse! Og de trenger det nå!
Noen som faktisk evner og tør og holde disse ungene i nakken, og som kan styre dem med den jernhånda hverken Erna eller Siv har!

Kristelig Folkeparti
Mildheten selv. Hareide er ikke en leder. Beklager Knut Arild, men jeg ser ikke på deg som en leder, for jeg klarer rett og slett ikke se på deg som en leder, fordi du er for mild, søt, snill, og rett og slett for koselig. Og selv om Pastor Bratterud stoppet bankranere med Guds Ord, så tror hverken ateisten, realisten eller politikeren i meg at du klarer lede landet AS Norge noen sinne.
Du er for meg Lulla Lunekjær i Harry Potter, denne eksentriske og vinglete, men ekstremt søte personen som alle syntes hadde en merkelig fremtoning, som ikke gjord en flue fortred, og som så merkelig vesen som eksisterte, men som bare hun så. Som reddeR dagen gang på gang, og jeg håper du redder dagen på tirsdag, uansett hva du velger så velger du rett. Det gjorde Lunekjær også. Sånn er det med den saken.

SV
Lysbakken som leder? Jeg vet ikke helt.
Jeg ser ikke for meg han som en Statsminister. Kanskje fordi han ikke ser ut som en tydelig leder, eller kanskje rett og slett fordi han ikke er gammel, sliten med pondus og fordi jeg er full av forutinntatthet? Mest sannsynlig det siste.
Det blir som at Harry Potter skulle vært Rektor på Galtvort og ikke Humlesnurr, ikke sant.
Hadde det gått? Hadde alle lærerne klart å forholde seg til Potter, eller ville det blitt et sabla opprør med en gang? Jeg vet ikke. Men det var jo mange som mente at Obama ikke kom til å bli en god president fordi han var for ung, og feil tok vi alle som en. Han ble strengt tatt den best likte presidenten av dem alle.
Hvordan Lysbakken er som leder; Aner ikke.
Blir han en god Statsminister? Aner ikke!
Jeg utfordrer deg; SURPRISE ME! 

Senterpartiet:
Er Vedum en god leder?
Ja han er en samlende leder, mannen samlet et parti som var på vei inn i splittelse.
Jeg tror han kan samle landet, selv om jeg ikke er SP?er, enda jeg skulle vært odelsjente, fortsatt drømmer om en gård med sau og geit, og et par griser. Jeg føler han er litt Politikkens Ole Brum! Han er gossing, og snill og vil alle vel, dessuten vil han favne om Norge. Jeg er nå en gang skrudd sammen sånn at jeg heier på alle som ikke ønsker å selge landet, og Vedum står for Nei til EU, Nei til EØS og vil trekke landet ut av EØS, Han vil ikke ha ACER, og han har vel strengt tatt bedt om at Finnmark skal få være eget fylke!
Der var jeg solgt. Hvorfor sa ikke du dette før valget? HMMMMMM !
Uansett!
Det er mye galt med AS Norge. SP er ikke ett av dem!
Enn så lenge. Graver jeg dyptnok, så finner jeg vel noe?

MDG
Nei, jeg vil ikke ha et bilfritt samfunn, jeg er altfor glad i å kjøre bil Og da snakker jeg om BIL!
Jeg liker ikke tog.
Jeg rett og slett hater TOG!
Glemte jeg si at jeg faktisk har TOGFOBI?
Jeg tror ikke MDG vil noen gang komme i regjeringsposisjon. Enkelt og greit. Og takk for det.
Microplast er en styggedom og ja vi må få grønne løsninger.
Men jeg vil fortsatt kjøre bil! Enkelt og greit!

Rødt.
Moxnes som Statsminister? Nei vet du hva, enda jeg er litt rød innimellom. Og av og til tenker at samfunnet skal dele, vi skal ha skatter og dele godene. SÅ ser jeg ikke for meg Moxnes som Statsminister. Det blir som å se for meg the MadHatter som statsminister. Rett og slett i eksentriske Johnny Depp sin bekledning, hvor alle skal få med litt ikledd galskap. Ikke vondt ment Moxnes, men du skjønner; du har en tendens til å skal dele alt, men egentlig ikke men noen på lik linje med vår store nabo i øst. Der det deltes ut knapper og glansbilder og al var statsstyrt;
I år skal vi satse på kyr. BARE kyr.
Mens vi satser på kyr skal gresset klare seg selv.
Men herre, hva skal kyrne leve av.
JEG SA VI SKAL SATSE PÅ KYR!
ikke sant. You get my point?

Hvor skal dette ende?
Andeby? Mordor? OZ?
Ikke vet jeg. 
Men vi trenger i hvert fall en ny retning før AS Norge havner på fjorden sammen med restavfallet etter avlusningsmiddelet fra laskeindustrien. Eller før vi ryker ut til Europa sammen med strømmen og selges på det åpne markedet uten at vi får noe igjen for det mens Statsministeren sitter som på kontoret sitt og skriker «My Precious» om sin rolle som leder av AS Norge, mens de mørke skyene presser på over ødelandet rundt, fordi ingenting er igjen.
 Alt ligger brakk.

Samfunnengasjert spaltist, upolert aktivist og wannabe rocker. Smertepasient med konstant hodepine. Det er viktig å bryte tabuer, og tørre stå for egne meninger, men man skal ikke valse over andre av den grunn.
Posts created 177

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top