TIlsvar på en del kommentarer ang Giske-saken og andre innlegg

I de siste dagene har jeg fått kommentarer både på bloggen, på sms og på mail om min blogg og mine meninger. Noen av kommentarene på bloggen er så tøvete at de har jeg ikke en gang giddet godkjenne, fordi det går på personangrep og angrep av meg grunnet kjønn.
Men h*n som mente jeg skulle få juling om han så meg, sier jeg bare «Barn burde ikke få lov å uttale seg via internett».

Her er et knippe spørsmål og kommentarer jeg har fått.

Giske-saken

1. Nann, hvorfor i helvete forsvarer du Trond Giske?
Jeg hverken forsvarer mannen eller henger han ut. Jeg har gått gjennom disse varslene som er lekket til Nettavisen, og slik de er fremstilt er det IKKE seksuell trakassering. Derfor mener jeg de er uheldige sjekkeforsøk.
Jeg mener folk i sin kritikk av Giske bør se forskjell på sak og person, fordi mange går til kraftig personkritikk av en mann de aldri har møtt, basert på rykter som nører opp under deres holdning til den politikken han fremmer.
Jeg vil gjerne få påpeke at han ikke bare er en politiker, men han har også familie som har det tungt, og da er det ekstra belastende å lese om seg selv, sin partner og sin sønn før saken i det hele tatt er gjennomgått av en rettsinstans! Husk! I England var det en politiker som tok livet av seg grunnet slike påstander, han hadde heller ikke fått saken opp for retten!

2. Tenker du ikke på ofre for hans overgrep?
Dersom du tenker på de varslene som Nettavisen fikk tak i via det interne notatet, så ser jeg ikke på dette som ofre! Jeg mener disse kvinnene bør ta ansvar for egne handlinger og slutte anklage mannen for overgrep straks de finner ut at de angret!
Jeg tror man heller skal tenke på de som ser slike latterlige sjekkeforsøkt forklart som overgrep som faktisk er utsatt for overgrep, og hvordan dette får dem til å velge IKKE stå frem. Nettopp fordi slike kvinner som står frem med svada ØDELEGGER for de som har en historie å fortelle. Ingen gidder høre tilslutt, fordi kvinner bare «overdramatiserer»!

3. Merker at du aldri har opplevd noe slik selv, siden du avfeier hans overgrep som sjekking.
Tja, du kan nå tro. Men om du leser i min blogg, så har jeg vært veldig tydelig både på at jeg ble voldtatt av kolleger som hevn fordi jeg som 23 åring nektet være med gamle griser i boblebadet. I tillegg til at jeg hadde ti timer seksuell trakassering og annen trakassering på tape, og valgte ta advokat. Samt at da jeg jobbet for norsk selskap i USA fikk jeg slibrige meldinger av sjefen, som jeg stoppet kjeften på selv med lovverket og fortalte rett ut

4. Du er jo selv dommer og jury overfor varslerne!
Jeg har ikke stilt meg som dommer og jury, men siden jeg har likestillings og diskrimineringsrett fra UiO, så har jeg sett disse opp mot lovverket, og ser ikke at de er overtredelser av loven. Eneste av disse som er i grenseland er saken med AUFeren fra Tromsø. En annen ting er at jeg synes man skal ha litt mer å gå på enn bare blikk, fangsitting og kyssing, samt at man spør om å få være med i dusjen, før man skriker opp om seksuell trakassering.
Kvinner har faktisk også et ANSVAR, for blant annet å ikke sitte på fanget til Giske om de ikke ønsker flere tilnærmelser.

5. Du burde skamme deg som forsvarer han!
Slike hersketeknikker som du kommer med her biter ikke på.
Skam er det ikke jeg som skal føle.

6. Du er en bløff som deler fake-news!
OBOY! Snakker vi Donald Trump etter kjeften? Alt vi ikke er enig i, som strider mot VÅR sannhet er da fake news. Di klarer til og med gå på personangrep av meg, som du ikke kjenner.
Gratulerer, du er blitt Trumpifisert!

Alenemorsmanualen
1. Du må ha være en skikkelig bitter kjerring som klarer lire av deg det her!
Nei, beklager men jeg har aldri vært bitter. Og jeg ser ikke annet enn av reaksjonene å dømme, så er jeg inne på noe 😊
2. Seriøst, dette er da ikke slik JEG opplever alenemødre?
Så heldig du er som har fornuftige mennesker rundt deg.
3. Hvordan kan du PÅSTÅ at det bare er mammaer som ødelegger for pappene?
Fordi det er mammaene som sitter og snakker om slike ting. Jeg har hørt dem selv. Sett dem i aksjon. SÅ spøk og alvor går hånd i hånd i denne saken!
4. Har du PMS eller?
Nei, jeg har ikke PMS, jeg har fjernet livmora, så jeg får ikke mensen. Dog jeg anser PMS for å være noe barnslig som kvinner bruker for å få lov å rase tulling mot mann, barn og andre uten å måtte be om unnskyldning for oppførselen etterpå.

Bidraget som kilde til konflikt:
1. Savner kommentarer fra noen som har barn!
Jeg har skrevet det, og jeg har barn. Dog noen konflikt mellom meg og barnefaren har det aldri vært.
Å påstå at man ikke kan ha barn fordi man er enig i at bidraget er en kilde til konflikt viser heller mangel for forståelse av bidragets beregningsmetode, og hvordan det faktisk er med tanke barn som opplever å ikke får se pappaen sin, og hvor mange som bruker samvær som økonomisk incentiv.
2. Dette er rett og slett latterlig, hva med fedre som ikke gidder passe ungene sine?
Først og fremst; FEDRE PASSER IKKE EGNE BARN! Barnepass er når andre enn foreldrene har dem.
Jeg snakker ikke om fedre som ikke er tilstede grunnet egne valg, jeg snakker om mødre (og noen fedre) som driver fedrene (og noen mødre) bort fra ungene for å tjene på dette økonomisk. En annen ting er at noen foreldre krever 50/50 for å slippe bidrag.  
3. Du er bra dum!
Takk skal du ha, du er sikkert ikke så smart du heller 😊
4. Menn skal da jaggu betale når de han dratt på seg en unge!
Og da er vi tilbake til kimen av konflikten vedrørende barnebidrag; Han skal betale.
Trenger jeg kommentere ytterligere??
5. Har aldri lest at noen kalkulerer bidraget!
Ikke? Så fint, da regner jeg med det ikke var du som satt og fortalte venninnen din nå nettopp hvor mange netter hun bør gå for, slik at hun får mest mulig i barnebidrag, overgangsstønad, barnetrygd og barnetilsyn.

Og til han som kalte meg en nyttig idiot:
Jeg er heller en nyttig idiot enn en rævdilter uten egne meninger!
Til informasjon; jeg står for mine meninger, gjør du?

Nann Jovold-Evenmo
tlf 46546485
epost [email protected]

Samfunnengasjert spaltist, upolert aktivist og wannabe rocker. Smertepasient med konstant hodepine. Det er viktig å bryte tabuer, og tørre stå for egne meninger, men man skal ikke valse over andre av den grunn.
Posts created 177

2 thoughts on “TIlsvar på en del kommentarer ang Giske-saken og andre innlegg

  1. Tja, i innlegget http://jovoldevenmo.blogg.no/1515240069_norske_kvinner_fraskriver_seg_ansvar_for_egne_handlinger.html som fortsatt ligger ute, så tar du jo “notatet” for god fisk. Hvor kommer “notatet” fra?
    Partiledelsen har i alle fall sagt at det ikke har vært brukt i saksbehandlingen til de få som jobber med saken, dvs. leder og partisekretær. Ei heller ble det delt ut på sentralstyremøtet til AP på tirsdag.
    Når notatet er skrevet slik at flere varslere ikke kjenner seg igjen, og det som står igjen stort sett ligger innenfor hva som er lovlig i Norge, så må man jo spørre seg om hvem som har skrevet det og hvor det kommer fra?
    Eller et bedre spørsmål: Hvem tjener på notatet? Ikke partiledelsen, da de ikke kommer godt ut av det. En del folk vil jo tro på notatet uansett. Jeg ville tror det kommer fra Giske-fløyen, og har vært et vellykket grep for å “frikjenne” Giske fra det groveste. I alle fall er dette mer sannsynlig enn at noen av de de som håndterer saken, og som faktisk har benektet at dette er et notat fra dem, har skrevet det og lekket det til Nettavisen.

  2. Eirik Elin:
    Notatet er ikke tatt «for god fisk», men jeg har skrevet om det som står i notatet som er lekket. Og det som står der er IKKE seksuell trakassering

Comments are closed.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top