Noen dager er det rett og slett bare dritt.

 
Ja, ikke å forstå at jeg synes livet er dritt, men det handler om magen min.
Noen synes sikkert dette er et merkelig, og kanskje ekkelt innlegg.
Saken er at å bæsje er faktisk verdens naturligste ting. Vi skal kunne snakke om vagina, penis, prostata, pupper og sex, men ikke dritt?
Bæsj er kroppen som kvitter seg med avfall, og fordøyet mat.
Det er en naturlig del av kroppens funksjoner, men det skal så lite til før det er et helvete!

Å gå på do for meg er en rar greie.
Normalt er vel å gå på do en til to ganger om dagen, og da for å slippe en kabel eller to.
De fleste klarer dette uten problemer, men for meg er det en seier om jeg får drite mer enn to ganger i uka.
Når jeg endelig kommer meg på do så er det nesten seiersdans på badet, og det er ikke fritt for at badevekta er sjekket både før og etter. Seieren er stor når du endelig har kvitta deg med ca en kilo dritt.
Problemet med slike solide dumpinger er både hemoroider og tet toalett.
Dessverre får man ikke grunnstønad til kjøp av avløpsåpner eller rørleggertjenester, og det går litt mudin og plumbo her i huset, for å si det sånn.
Det er litt festlig når mannen min sitter smilende i stua når jeg kommer ut av dassen med jubelhyl, og spør ” Åja, du fikk endelig skjite?”. Neste er vel å si som vi sier til bikkja;  “SÅ FLINK!”

IBS eller irritabel tarm
Jeg har IBS, noe som gjør meg veldig sensitiv for mange matvaretyper, og jeg hovner ofte opp imagen så jeg ser høygravid ut. Luftsmerter, fordøyelsesbesvær, forstoppelser og diare er helt vanlig.
fordøyelsesbesvær, forstoppelser og diare er helt vanlig.

Mange med IBS holder seg unna visse matvarer; melkeprodukter, kaffe og te, frukttyper, typer mel, etc
Ja du får en hel liste fra gastro-spesialisten om hva du bør og ikke bør spise for å lindre symptomene.
Dessverre for meg har jeg kraftige matallergier og matintoleranse;
Jeg tåler ikke fisk, skalldyr, enkelte typer nøtter og hvitløk. Disse er faktisk dødelig for meg.
Så er det laktose som er melkesukker, som gjør at jeg vrir meg i smerter og klarer ikke fungere. Hvete er også noe jeg sliter veldig med, så jeg må bake egne brød med rug, spelt og havre for å slippe unna oppblåsthet, magesmerter og injeksjoner med Buscopan.
Det er vanskelig å si nøyaktig årsak til at noen har IBS, men det antas at det er reaksjon på visse typer karbohydrater i maten. Kan også være udiagnostisert gluten/laktoseintoleranse, dog dette er for legene å sjekke, ikke bare noe vi antar å ha.

Jeg har fått slanger opp og ned
Joda, for å sjekke hvorfor man har det sånn så har jeg både svelget slange, og fått en opp i rassen. Begge er veldig heslig, og til tider vondt. Så jeg fikk god dose smertestillende og var en vandrende zombie etter colonoskopien.
Legene fant heldigvis hverken kreft, infeksjoner eller andre skumle sykdommer, så da kan man slå seg til ro om det er «bare irritert tarm syndrom»

Heldigvis er det jo ikke dødelig.
Jeg går på do ca to ganger i uken, noe som gjør at jeg også «lagrer» bæsjen i tarmene.
Det er faktisk slik at jeg har avlyst besøk eller festligheter fordi jeg ser ut som en dårlig pakka kjøttdeig (Du vet sånne som ligger i rull i kjøttdisken) . Og hvem ønsker være deltagende på festligheter når du vet folk klør etter å spørre deg om når du har termin??
For ikke å snakke om at du er så full av dritt at du er redd for at den kaffekoppen eller det glasset med vin skal gjøre at du spurter på do, og så tetter igjen hele avløpet hos den som har invitert til party? Det har skjedd, og det er faen så flaut.
Er nesten så man bør gå med en liten flaske med avløpsåpner i håndveska, ikke sant?

Vel, det er ikke dødelig, det er bare rett og slett dritt!

Samfunnengasjert spaltist, upolert aktivist og wannabe rocker. Smertepasient med konstant hodepine. Det er viktig å bryte tabuer, og tørre stå for egne meninger, men man skal ikke valse over andre av den grunn.
Posts created 177

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top