Trening med HemIcrania (Reklame)

– ANONSELENKE-

For ca et år siden satt jeg og snakket med venninnen min Berit om hvorfor i alle dager hun og typen ikke startet eget treningsstudio, for er det noe de to kan; så er det trening og det som hører med inn under trening. Begge to er lidenskapelig opptatt av trening, konsepter, og utvikler gode konsepter både for gruppetrening, men også for folk som ønsker å gå ned i vekt og bli værende på et normalt nivå når det kommer til vekt.
Berit og jeg går kjempegodt over ens, og er litt aspie begge to. Jeg må innrømme jeg har noen gang anbefalt henne en utredning for asperger da hun er veldig som meg; bulldoser og ikke helt med filter, så jeg mistenker hun er mer lik meg enn bare dette manglende filteret. (som vi ofte ler av).
Vi går mange år tilbake, og kjenner hverandre godt, og selv om vi ikke ser hverandre ofte, så er vi sånn at vi kan ta opp telefonen etter et år eller to og snakke sammen som om vi så hverandre i går.

Vel, tilbake til dette med treningssenter; Berit og typen, Frode, de åpent faktisk et studio i Oslo, og jeg er så glad for at de gjorde det. Treningsstudioet ligger på Ensjø og Heter FitnessMafia Gym, og har et unikt konsept!  


For det hvor resten av studioene i Oslo er mer og mer A4 og kommers, der har de egne konsepter som de selv utvikler, og kjører sitt eget løp. Og det er faktisk bra.
De driter langflat i kapitalismens inntog i treningssenterbransjen, og de holder ikke medlemmer og kunder i studio lengre enn de må; Har de lovet å få deg i form, så får de deg i form. Enkelt og greit!
De gir deg de verktøy som skal til for å få deg i form, og du får klar tilbakemelding om hva som forventes av deg, for det er DU som må gjøre jobben.

Og vet du; Hvor lang tid dette tar avhenger av deg; De er det for å få deg i form.
De er ikke dine venner, de er trenerne dine som skal trene deg i form.
Venner får du skaffe deg et annet sted.

Jeg har lenge ønsket å dra dit og sjekke ut stedet, men som sengeliggende siden før de startet opp, så har jo det vært totalt umulig. Og trene på studio kan jeg rett og slett glemme, selv om både nevrolog og fastlege mener jeg skal prøve trene.
Grunnen til at jeg skal forsøke åtrene er fordi jeg ikke skal miste muskelstyrke og fordi nervesystemet ikke skal forfalle. Du skjønner; Musklene samarbeider med hjernen via nervesystemet, og når man bruker musklene holder man systemet ved like. Dersom man er sengeliggende over lang tid svekkes dette, og da vil man bli svekket muskulært sett som i svak, men man kan også få motoriske svekkelse som balanse osv.
Derfor er det viktig å få trent. Nå har jeg sagt opp avtalen min på PULS fitness her på Langhus, fordi jeg ikke har energi til å komme meg dit, pga Hemicrania og det faktum at jeg er sengeliggende pga den.
Men hva skjer?
Joda. EKSTRASERVICE! Det er Berit og Frode på Fitness Mafia Gym!
De kommer fra Oslo til Langhus, og kjører gjennom et par øvelser som jeg skal kunne gjøre hjemme hver dag, for å sikre at jeg ikke skal svekke muskulaturen, og som forsikrer at jeg ikke skal få dårlig motorikk eller på sikt få motoriske vansker pga nervesignaler og muskler som ikke samarbeider.
Alt jeg trenger er en yogamatte, en fitnessball og et par treningsstrikker. Enkelt og greit.
Å få Personlig Trener hjem, som har til sammen 30 års kompetanse på bevegelse og trening, det er gull verd! Og spesielt for en som er kronisk syk og som ikke har mulighet å gå utenfor husets fire vegger, langt mindre oppsøke et helsestudio hvor det er bråk og ståk for å trene og bruke masse tid og energi på å slite ut kroppen.
Nå skal det sies at jeg var ganske sliten etter den lille økta.
Men det var herlig å se begge igjen, og det var godt å bevege seg litt.
Selv om hodet ble verre.
Men det jeg har lest om Hemicrania er at Fysisk trening skal være bra, og at man blir verre, men det skal bli bedre etter hvert?
Vi håper. Berit og Frode er i hvertfall optimistisk på at jeg IKKE skal forfalle helt selv om jeg er sengeliggende, og de er veldig klare for å hjelpe meg gjennom dette, selv om de vet at trening for meg, er hjemme i stua hos meg. Med det er faktisk ekstraservice fra dem. 

Så skal du trene i Oslo? 
Hos Berit og Frode på Fitness Mafia Gym uten tvil: 
Stikk innom dem for en prat; og hils fra meg. 

https://fitnessmafiagym.no/medlemskap/

-REKLAME-

Samfunnengasjert spaltist, upolert aktivist og wannabe rocker. Smertepasient med konstant hodepine. Det er viktig å bryte tabuer, og tørre stå for egne meninger, men man skal ikke valse over andre av den grunn.
Posts created 177

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top