Jeg ble anklaget for å være feminist!

I går ble jeg på et forum anklaget for å være kvinneforeningene og kvinnesakens forkjempere. Det kom anklager om at jeg lobbyerer for kvinnesaken og kvinners rettigheter!
 Jeg ble rett og slett kalt «FEMINIST»!
Det er ikke første gang jeg er kalt noe i samme duren fra samme fyren, og dette er bare litt i rekken av hans falske anklager mot meg og mitt ståsted.

Likestilling er mer enn kjønnsroller!
En av grunnene for hans anklager mot meg var fordi jeg ikke ser noe galt i at Handball-proffene Hammerseng-Edin var gravide og skulle ha barn. Og jeg er faktisk glad på deres vegne, for jeg unner alle som kan få barn å få barn, uansett legning.
En av mine lengste og beste venner har faktisk tvillinger ved surrogati, hans gener selvsagt. Og jeg unner han disse nydelige jentene hans, fordi han er en fantastisk pappa.
I tillegg har venninnen min en nydelig liten gutt, og medmor.
For meg handler likestilling om likeverd uansett kjønn, men også legning!
Det at man er homofil eller lesbisk skal ikke være er grunn for at man ikke skal kunne få barn, og jeg tenker at så lenge barna er elsket og har gode rollemodeller, enten i form av foreldre eller annen familie, venner osv, så har det ingenting å si om hvorvidt barnet har en mor og far, far og far, mor og mor. Det handler om at barn skal ha tilknytning til SINE foreldre!

Barn har godt av begge foreldre!
Jeg er en av de som kjemper for fedres rettigheter i forbindelse med barnefordeling, delt omsorg, like rettigheter for foreldrepermisjon ved fødsel og adopsjon.
Og ikke minst er jeg en sterk forkjemper MOT samværssabotasje.
Det faktum at barn i Norge i størst grad har en mamma og en pappa, at barn etter samværsbrudd i ca 80% av tilfellene bor hos mor, så handler mye av min kamp mot denne skjevdelingen.
For det er her barna fratas den andre forelderen, og dette er pappaen sin.
Dette betyr ikke at jeg mener barn skal ha foreldre av hvert kjønn, for tro meg; dette handler ikke om legning, det handler om konflikter når par går fra hverandre! Par som lever i homofilt eller lesbisk forhold kan like gjerne har konflikter som går ut over felles barn, fordi de er da jaggu mennesker med følelser som kan bli bitterhet, hat, ja til og med ondskapsfull mot sin tidligere partner. Dog for meg virker det faktisk i stor grad som at de homofile og lesbiske jeg kjenner er flinkere til å løse konfliktene enn heterofile par med barn!
Kanskje vi alle burde gått kurs i konflikthåndtering hos våre homofile venner?

Jeg er ikke feminist.
dette er noe jeg har sgt før, og jeg vet i enkelte feministkretser er navnet mitt det samme som «satan», og jeg har til og med blitt kalt en antifeministisk djevel av noen høyt oppe i blant annet kvinnefronten!
For meg er feminisme rett og slett et symbol på en kvinnekamp som har gått for langt, som har gått så langt at menns rettigheter er noe vi nå må kjempe for.
* Menns helse er en utfordring ? spesielt mental helse og kreftformer som kun rammer menn.
* Fire ganger så mange menn som kvinner tar selvmord.
* Fedre har ingen egne rettigheter for foreldrepermisjon, og er avhengig av at mamma jobber for at de skal få det.
* Fedre blir i større grunn enn mammaer utsatt for samværssabotasje og ca 45000 barn får hver eneste mnd ikke se pappaen sin. Mye av dette direkte grunnet sabotasjen.
* Menn blir forbigått i høyere stillinger fordi bedriften er mer opptatt av kvinnekvoter enn den beste kompetansen.

Feminisme er også for meg sutring, klaging, falske #metoo- anklager og hevngjerrige kvinnemennesker med rett og slett lite eller ingen skrupler!
Jeg har sett disse feministene i Ap hvordan de bevisst bruker interne konflikter i mediene til å fjerne konkurrentene fra markedet ved hjelp av #metoo.
Jeg har sett hvordan feministene forsvarer Schei-Grande fordi hun er kvinne, og hvor hun har klart å fremstille seg som offer for en overkåt 17-åring som bare «hoppet på henne bak en låve».
For ikke snakke om hvordan Siv Jensen har mistet all hukommelse, og åpenbart lider av kraftig pre-senilitet, og benekter at hun har hørt om ting.
I tillegg straffes kvinner mildere for vold og overgrep mot egne barn, og andres barn, fordi de er kvinner!
For meg handler feminisme om å gjøre mest mulig faenskap, som går i kvinners favør, og så vri seg sleskt og slimete unna når sannheten kommer og banker på.

Er jeg en lobbyist for kvinnesaken?
Nei, jeg gjør nok heller det motsatte, fordi jeg mener kvinners rettigheter går direkte på bekostning av menn, fedre og kompetanse.
At han til stadighet kaller meg lobbyist, kvinnesakskvinne, feminist osv handler mer om mitt kjønn enn mitt ståsted.
Det handler nok mer om bitterhet i forhold til opplevelser han har hatt med kvinner, hans kvinnesyn og hans tanker om at alle kvinner er feminister som er ute etter å ta rotta på menn, kun fordi menn er født menn!

En jeg venninne holdt på å le seg skakk over anklagene mot meg. Flere av de som kjenner meg reagerte, og en klarte kommentere at «det er mye jeg kunne kalt deg; Men aldri det».

Og med det vil jeg gjerne si;
Jeg driter i hva du synes om meg, og hva du kaller meg; Men kall meg faen ikke Feminist eller påstå at jeg er lobbyist for kvinnesaken!

Nann Jovold-Evenmo
tlf 46546485

Epost nannas75(@)gmail.com

Samfunnengasjert spaltist, upolert aktivist og wannabe rocker. Smertepasient med konstant hodepine. Det er viktig å bryte tabuer, og tørre stå for egne meninger, men man skal ikke valse over andre av den grunn.
Posts created 177

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top