Norske medier lever av clickbate, ikke nyheter

Jeg gremmes!
Om det er mangel på nyheter, eller om det handler om clickbate vet jeg ikke, men irriterende gjentakende er det uansett.

jeg snakker om sensasjonsoverskrifter i media som «Slik oppdager du utroskap», «Simen (21) tjener fett på å avsløre utroskap» , «frustrerte menn kan ikke gi dama orgasme» og lista er lang.
Jeg ønsker hver gang jeg leser slik at nå må noen voksne ta over desken i redaksjonen.
Det skaper klikk, og vi vet sex selger. Og vi elsker å snoke i andres privatliv, så dette er nøie kalkulerte overskrifter.

Jeg vil gjerne få kommentere noen av overskriftene og artiklene;

Slik oppdager du utroskap- mange menn er uvitende:
Dette er en artikkel som er tvers gjennom idiotisk. Begynner dama sminke seg, pynte seg, dra ut på byen uten deg. Om hun skal henge med venninner mm uten deg helt plutselig. Ja da er det tegn på utroskap ifølge artikkelen.
Nå er det slik at mange i de første årene av et forhold er oppslukt av hverandre, og vil derfor ha en ubrytelig tosomhet, hvor de gjør ALT sammen. Etter noen år vil man utvikle et mer selvstendig jeg i forholdet, hvor man ikke trenger holde hender 24/7 for å være et par, og elske hverandre.
Da er man kanskje klar for å møte deler av verden på egenhånd, uten kjæresten, og uten joggedressen man har hatt på seg hjemme i noen år.
Nye klær for å konkurrere med venninnene om «moteriktighet», samt sminke for å føle seg bra er noen av de tingene vi kvinner gjør.
Det handler ikke om å gjøre seg attraktiv for andre menn, men å være en del av venninnegjengen og hevde seg innad i den. Det er en kvinneting å ville se bra ut overfor andre kvinner!
SLUTT å sette griller i huet på menn og skap drama og sjalusi innad i folks forhold!

Avslør en psykopat:
Først og fremst må man vite hva en psykopat er. Det kommer IKKE frem i disse artiklene.
Det som listes opp trenger ikke være psykopatiske trekk, men trekk som alle vi mennesker har.
Slike artikler lister ofte opp ting som:
Storhetsideer, Bedragersk og manipulerende, Ufølsom/manglende empati, Manglende anger eller skyldfølelse, Behov for stimulering og har lett for å kjede seg.
Jeg kjenner jeg blir oppgitt. VI er alle ulike, og jeg hadde selv en far som var det man kalte stormannsgal. Der andre gav kona en gullring, så MÅTTE han kjøpe noe større og dyrere. Der kompisen hadde ny dyr fluestang, så måtte jaggu hans være enda dyrere. Men han var ikke psykopat av den grunn. Han hadde bare et ekstremt behov for å hevde seg overfor alle andre. Det handlet i bunn og grunn om rævva selvfølelse.
Selv sliter jeg at mange anser meg som ufølsom og at jeg skal ha mangelfulle empatiske evner. Vel jeg har sagt det før, jeg har asperger, en diagnose veldig mange av oss kanskje har et snev av. Det trenger ikke handle om psykopati. I tillegg har jeg liten eller ingen evne til å føle sjalusi, noe som kan ansees som ufølsomhet. Det er også en del av diagnosen min.
Jeg elsker designerklær, og det kan også være et tegn på storhetsidéer, og jeg liker få viljen min. ALLE som driver med salg er manipulative mennesker, men det betyr ikke at de er psykopater.
Dog jeg tror vi alle har en psykopat i oss, på ett eller annet nivå!

Høyrepolitiker sendte snap av kvinne som utførte oralsex.
Først og fremst, samtykke eller ikke; Det er ikke greit. Nå er han ikke dømt i saken, men det er ikke hva dette handler om. Det er det faktum at vi jobber oss i hjel for å lære barna våre at man ikke formidler eller videreformidler nakenhet eller sex på sosiale medier, fordi krenkende overfor den som blir sendt bilder eller video av; Men så kommer det slike overskrifter om at voksne gjør det!
Jeg synes personlig at dette er urovekkende dårlig dømmekraft av en folkevalgt person. Spesielt når vi har så mange kampanjer rundt om på landets skoler hvor viktigheten av å ikke krenke andres kropp, seksualitet og nakenhet står i fokus. Vi bruker mange titalls tusen på disse kampanjene for at ungdommer ikke skal sende snap, eller spre på facebook og via apper seksuelle bilder og videoer.
Og så er det voksne som gjør dette, og kommer i media med stor overskrift. Hvilke signaler sendes ungdommen?
Så dette er til voksne lesere: VI SENDER IKKE SLIKE TING PÅ SNAP!

«Mysteriet løst: Derfor får kvinner orgasme» og «Frustrerte menn får ikke gitt dama orgasme»
Disse to var ikke i samme avis, men jeg måtte le høyt da jeg satt og leste dette. Vi er faktisk kommet dit at vi er så hysterisk livredde for å mislykkes at vi glemmer det vesentlige når det kommer til sex;
Kroppen, nytelse og det å kose seg sammen.
Det er ikke rart at unge mennesker går rundt med lav selvtillit, menn som kvinner. Hun er usikker på seg selv, og blir enda mer usikker når hun ikke kommer. Han er usikker på egen maskulinitet, og blir enda mer usikker om hun ikke kommer.
Ergo må vi få bryte inn og fortelle folk at: Sex handler ikke nødvendigvis om orgasme!
Sex handler om nærhet, kjærlighet og det å kunne dele med hverandre som sexpartnere. Mange er så oppsatt på dette med orgasme at sex blir et stillingsritt hvor man tester ut alle mulige stillinger, og driver en heseblesende gymtime for å treffe de rette plassene.
Hva med å bli kjent med hverandre og hverandres kropper og slutte dette hysterier! SÅ kommer orgasmen om den skal.  Det er faktisk slik at 1 av 4 kvinner får ikke vaginal orgasme, og 24% av alle kvinner kan ikke få orgasme. Det betyr ikke at man har et dårlig sexliv.
Slapp av. Nyt det. Vær tilstede og ro ned!
Su er ikke en dårlig partner om dama ikke får orgasme hver gang, eller i det hele tatt.

Kvinnefella
Denne omhandler kvinner som er i samboerskap, som dekker all mat, klær, interiør og bruker sin tid på boligen. Samtidig eier mannen leiligheten/huset, bilen og dekker alt dette.
Blir det slutt eller han dør, så har hun ingenting.
Vel, det er sånn det er. Og kvinner har etter min mening selv valgt å gjøre det slik. Det er så forbanna enkelt å sette et fast trekk hver måned som overføres mannens konto med påskrift «Huslån, billån, forsikringer og fellesutgifter». Så lenge denne overføringen går hver eneste måned, så er du faktisk med på å dekke ALLE utgiftene, og det er ved et brudd fullt mulig å få tilbake det du har investert i boligen og bilen, samt verdiøkning!
I tillegg koster det deg en halvtime av ditt liv å lage en samboerkontrakt.
Kvinnefella er ikke en felle, det er renspikka DUMSKAP!
Vi må slutte omtale ting som feller, eller kjønnsberettiget felle. For det er faktisk slik at det finnes kvinner, og menn, som synes det er helt innafor å komme til dekket bord. Så de slipper delta med sine penger. Det er nok av dumme menn som til tross for at kvinnen «svindlet» dem for både kjærlighet og penger, har valgt å kompensere tapet av å ikke være medeier i bolig, slik at hun kunne «lande på beina igjen» etter et brudd hun selv ønsker. Jeg kaller det kynisk utnyttelse av en partner som har betalt alt gjennom hele forholdet, og så på toppen av alt hjelper deg i gang igjen etter bruddet.
Jeg har selv vært den som har betalt alt i et forhold; husleie, strøm, forsikringer, mat, klær og alt. Mens han levde herrens glade dager med penger ikke ante han hadde, fordi han visste jeg var avhengig av et sted å bo som var bra nok for mitt barn. Ergo dekket jeg alt. Han ingenting. Det er også en «kvinnefelle», men på mange måter var det min egen feil som ikke satte krav den gang. Jeg kunne pælmet han ut, og sagt «drit og dra», men jeg gjorde ikke det. Ergo min feil, og ingen andres.
Det er som denne «julememen» som sirkulerer i sosiale medier som sier «Stop blaming chrismas, you’ve been fat since august» , og det er så forbanna sant; Slutt å lete etter hvem man kan skylde på, for det er kun deg selv du lurer til å tro at du er en uskyldig brikke i din egen dumskap.

løgndetektor test viser om partneren har vært utro:
Dette er i flere av landets aviser om dagen. En spesialist reiser rundt og kjører løgndeetektortester for deg, for å finne ut om partneren din er eller har vært utro.  Sammenlignet med en skilsmisse koster det lite å ta en løgndetektortest, mener Hesjedal. Ærlig talt; Stoler du mer på en maskin enn partneren din, så er jaggu ikke forholdet liv laga.
Et forhold handler om gjensidig tillit og kjærlighet, ikke hvorvidt en maskin skal fortelle deg om partneren din har ligget rundt. Dersom du i utgangspunktet tror dette, så er enten tilliten brutt eller så er du sykelig sjalu og mistror partneren din for å mistro.
Slike artikler kan sette griller i hodet på folk, og da vil maskineriet få mer makt enn tillitten som er essensiell i et forhold.
Clickbate de luxe!

Hva vil jeg med dette?
Jeg ønsker at noen voksne kan ta over desken på landets aviser og sørge for mer nyanserte artikler om dette. At man slutter med kjønnsfokus, å legge mer stener til byrden hos personer med allerede dårlig selvtillit og selvfølelse. At man slutter å lage artikler som får folk til å føle seg mindre kvinne eller mindre mann pga manglende orgasmer.
Tenk om vi kunne slutte med clickbates og heller skrive artikler som er basert på fakta og opplysende.

Nå er jeg litt dobbeltmoralsk her, fordi jeg vet mine artikler selger, fordi de er clickbates. Og fordi jeg nå skriver om sex, psykopater og orgasmer. Og du har lest hele min utblåsning om emnene, og garantert nikket samtykkende på det jeg skriver. Ergo, jeg er like ille som han på desken.

VI høres.

Samfunnengasjert spaltist, upolert aktivist og wannabe rocker. Smertepasient med konstant hodepine. Det er viktig å bryte tabuer, og tørre stå for egne meninger, men man skal ikke valse over andre av den grunn.
Posts created 177

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top