Jeg har vært forsøkskanin

Som leserne vet, så har jeg slitt i over to år med konstant hodepine, og fått en diagnose som heter Hemicrania Continua.

Forrige uke var det en tur til Trondheim og St Olavs Hospital, slik at jeg fikk teste ut den behandlingen de har som forsøksprosjekt for de som har klasehodepine får være med på.
Her går de inne med en lang nål via kjeven for å lamme nerveknuten bak bihulene med botox.
På sykehuset ble jeg møtt av fantastisk personale, veldig dyktige folk.
I tillegg så var det et par vival, og jeg var rimelig svingstang på vei inn til kirurgen.

Dette skulle være en rett inn og rett ut prosedyre, men denne dama her klarte da få en så massiv smertetopp at jeg ble innlagt over natten med morfin rett i åra. Det var ikke en reaksjon jeg hadde beregnet, og det ble til at vi ble en dag til i Trondheim.
Knut Einar var med hele veien, og satt hos meg til langt ut på kvelden.

Jeg har nå gått og ventet på at dette skal gi resultater, men nei.
Dessverre, ikke noen ennå.
Hvor lang tid det tar for en smertelindring, vet jeg ikke, men jeg har følt det i kjeven, og vært ganske så nummen i venstre siden av hodet. Litt annerledes enn den vanlige bare smerten.
Så kanskje nummenheten er en virkning?
Får håpe den fører med seg mindre smerter på sikt.
Vi håper!

Samfunnengasjert spaltist, upolert aktivist og wannabe rocker. Smertepasient med konstant hodepine. Det er viktig å bryte tabuer, og tørre stå for egne meninger, men man skal ikke valse over andre av den grunn.
Posts created 177

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top