Nå må Erna Solberg vise at hun er sjef! Eller sliter Norge.

Jeg seg mange spør seg, Har ikke Listhaug gjennomgått nok nå?
Og min del synes jeg hun skal få steke i sitt eget fett enda lengre, det fordi hun var fullstendig klar over koblingene til 22.juli og terror, for som justismininister i Norge, så er hun fullstendig klar over at Arbeiderpartiet er ENESTE perti i Norge som har opplevd terror, så den var både ekte ment som slag under beltestedet og direkte planlagt. Men hun hadde nok forventet mer støtte fra det norske folk enn hun fikk. Litt overvurdering av FrPs valgresultater der, spør du meg.

Nå mener jeg at denne kvinner ikke egner seg som Justisminister fordi en minister i denne posten faktisk bår inneha juridisk fagkompetanse, og ikke bedrive følerier, samt at vedkommende ikke skal drive politikk via facebook, men være litt mer juridisk opptatt. Derfor håper jeg at om noen gang Arbeiderpartiet kommer til makta så vil IKKE Hadija Tadjik få denne fordi hun åpenbart har mistet juss til fordel for inndoktrineringen av partiskolevåset i Arbeiderpartiet. Det fikk vi jo godt presentert og bevist under Trond Giske-saken nå i desember og Januar.

For meg handler ikke dette om Listhaug, men om dårlig ledelse,
Nemlig Erna Solberg. 
Som tidligere leder sitter jeg her hjemme og ser nyheter, og leser aviser og gremmes over dette kvinnemenneskets eksepsjonelt dårlige lederstil og tenker hun har mye å lære av både Linda Lai, Bård Kuvås og de forskjellige professorene på BI som underviser innen ledelse, for det er åpenbart at partiskolene ikke underviser i ledelse. 
En leder skal sette retning, og de som sitter som mellomledere skal evne å dra lasset den veien. 
For meg virker det som at de forskjellige ministrene går sine veier og er løse kaniner på dekk hist og her. 
Dagens Fiskeriministier Per Sandberg er klin hakke gærn og går ikke av veien hverken for å sjikanere andre mennesker som er uenig med han, og jeg har selv blitt kalt både idiot, snørrunge og værre ting av den mannen på facebook, fordi jeg er uenig i hans fiskeripolitikk som rensker havet og gir til EU. Men han er rett og slett spinnvill, og driver politikk på facebook, heller enn å være en solid, rolig type i en konservativ høyre-regjering som burde holde seg for god til både personangrep og som værre er. Men neida, han pøser ut, og kommer med både ene og andre på facebooken sin, og er ganske så ram i ordbruken. Her har Erna nok en kan hun overhodet ikke har mulighet å tøyle. 
LIsthaug, kristen kvinne fra bibelbeltet som er ekstremt motstander av alt som har med islam å gjøre, men som alltid sees med et kors. Må innrømme jeg som ateist burde føle meg støtt, men hei hopp, gidder ikke bry meg. Jeg er vokst opp i det læstadianske samfunn og har funnet ut at jeg ikke orker bry meg om skinnhellige goody twoshoes. Men det som irriterer meg er hennes ustyrlige evne til føleri, og det at hun hele tiden skal nøre opp under hat til andre. For som “kristen” så skal man fokusere på nestekjærlighet ikke sant? 

Kompetanseledelse og Manglende ledelse:  
FOr meg er det viktig at ledere av depantementene har kompetanse innen sitt felt. 
Det er ikke noe de bare leser seg opp på, og bruker rådgiverne til å se på. For helt ærlig etter siste ukes håndtering av Listhaugsaken har jeg sett hva hennes rådgiver, Espen, står for; Legger ut rett adresse for at blomsterhavet skal komme til rett sted? 
Hadde han vært noe til rådgiver, så hadde han vært smart nok til å rådgi henne til å gå ut å si “Nei, ikke send blomster, det er nok nå. PÅ tide at dette får ro. Nå vil jeg at dette skal handle om politikk”. 
Men nei, han la ut meldinger på facebooken som nørte mer opp under bildebruken, adressen hvor blomstene skulle, og lagde ENDA mer støy. 
Midt oppe i dette var det totalt stillhet fra Erna. 
JernErna var og ble borte. 
Kompetanse handler om potensial, altså å være i stand til å mestre oppgaver, møte krav og oppnå definerte mål ved å trekke på egne ressurser (Linda Lai). Dessverre ser jeg ikke at Listhaug eller Sandberg på noen områder evner å gjøre dette, for alt de to gjør er å spille på følerier, for å trekke opp folk og massene. Ikke evner hverken Justisministeren eller fiskeriministeren å vite hvilke mandater de har, spesielt etter helgens avsløringer, som viser at førstnevnte har etterspurt mandater som faktisk foreligger i regi av hennes stilling. og som hun burde være klar over OM hun hadde valgt å sette seg inn i hva en justisminister faktisk er. En annen ting er at hun ikke evner å vite hva sitt fagområde er. Bare det at hun ikke evner å vite at hun faktisk er øverste leder for straffeloven, altså JUSTIS! er ganske sjokkerende. Når noen skal straffeforfølges for å bryte straffeloven, så skjønner ikke hun at det er underlagt HENNES departement. Skremmende. 

ERNA er en svak leder. Dette kan ikke fortsette! NORGE er taperen!
Disse to personene nevnt over drar ikke mye i samme retning som Erna ønsker, iht Jeløya avtalen. For Erna vil så gjerne snakke politikk. 
Hun ØNSKER at vi skal fokuser på tings som betyr noe for landet, 
den og ikke tar de tunge samtalene med sine statsråder, og faktisk sier “You are fired”. 
Det vil ikke utløse noen regjeringskrise å si opp Sandberg eller Listhaug, Erna vil faktisk få ro til å få ført den politikken som hun ønsker frem til neste valg. 
Hvem er det hun er redd? Siv Jensen?
Jeg tror at både Erna og Siv kan komme frem til gode løsninger dersom Erna fjerner Søviknes, Per og Sylvi, dette fordi det skaper ro rundt departementene, og ro i Norge. 
De to kan nok sammen finne statsråder som både har kompetanse innen feltene, men disse personene bør også være lite kontroversielle og noen som har lite svin på skogen og som ikke er noen “kjæledegger”. Drit i kronprinser, eller prinsesser nå. Få Norge på skinner. Dette handler faktisk om fremtiden til fem millioner mennesker, ikke æra til til tre mennesker som kanskje kan få seg en internasjonal karriere. 
For en ting er sikkert, om ikke Erna tar grep å skaper ro på Løvebakken, så er det LENGE til Norge får en BLÅ regjering igjen. 

En vingeklippet statsminister! 
Men Ernas svakhet er det som er problemet, for Erna ønsker så gjerne å sitte i regjering at hun lar FrPs ministre få lov å rasere departementene, på en trumpsk måte, med totalt manglende kompetanse. Fordi de kan. 
Og det er er fordi JernErna ofret Jernet til fordel for makt. 
Problemet er nettopp det. Hun oftet Makten. For hva er en leder uten makt? 
En leder uten evne til å lede. Og derfor har hun sittet med hodet i henda, stille som en mus og bare latt ting gå sin gang. Uten å si et pip.  
Alle skriker opp om at vi ikke må vingeklippe Erna, men saken er at det har hun fint klart selv. 
I fire dager etter at vår justisminister valgte legge ut et bilde, som hun IKKE hadde spurt om lov til å bruke, og dermed brøt en opphavsrettighet ved bruken av det. (Som hun som justisminister burde vite om). Så valgte Erna sitte med hodet sitt i sanden som en struts å ikke si et pip. 
Det er elendig ledelse. Og Erna burde vært ute i media med en gang og sagt at dette er ikke den retorikk som Regjeringen står inne for, og at dette blir et oppgjør på bøttekottet med den ministeren det gjelder. Deretter burde faktisk det komme en ektefølt beklagelse fra ministeren UMIDDELBART, og ikke i Stortinget flere dager etter. 
Og det var ikke bare Ap som stemte mot denne regelen, det var faktisk flere andre partier, så ingen må komme fortelle at hennes retorikk ikke var en direkte skyteskive mot Ap og 22. juli. For man kan si mangt om Listhaug, men dum er hun overhodet ikke. 

Jeg har valgt å editere dette innlegget. 
For jeg har fått spørsmål om jeg vil heller ha Støre og Co inn som Statsminister. 
Og beklager Støre, Tadjik og co.
Men deres ACER-forherligelse, deres manglende evne til å stoppe Troms/Finnmark-tvangen og deres evige elsk på EU er en av grunnene til at jeg IKKE ønsker dere som Statsminister eller i regjering. Måten dere behandlet super-sjekkern GIske på er heller ikke positivt, for jeg aner en Listhaug i Tadjik, for å være ærlig. En som føler for mye til å være Justisminister, så jeg tror hun som en slik minister hadde også vært for uheldig.
Dessuten er hun for feministisk etter mitt syn, og ville verbalt sett “balleklippet” en hver mann som hadde bedt om mer tid hjemme med barna, mer fedrepermisjon, og egen opptjeningsrett til foreldrepermisjon, for ikke snakke om at det ble straffeforfulgt samværssabotasje. 
Det handlet faktisk om å kunne se ting fra begge sider, og måten Tadjik og hennes likesinnede har oppført seg i Giske-saken viser at de har et kvinnedominert syn på likestilling, og at de kun tenker likestilling som kvinnesak. Derfor vil det være vanskelig å tro at de ser at det finnes utfordringer i vårt samfunn som rammer menn, som menns helse, menns likestilling, osv. 

Kanskje en SP med dere i samarbeid? 
Ja kanskje det. Heller Vedum som statsminister helt ærlig. For SP er ihvertfall i mot EU, EØS og hele dette salget av landet til tyskermakta som EU egentlig er, bare at de nå om dagen gjør det med penger, politikk og store falske smil. 
Men 

Kontakt meg gjerne på Epost; [email protected] om du vil vite mer om reell likestilling 

Nann Jovold-Evenmo 
 

Samfunnengasjert spaltist, upolert aktivist og wannabe rocker. Smertepasient med konstant hodepine. Det er viktig å bryte tabuer, og tørre stå for egne meninger, men man skal ikke valse over andre av den grunn.
Posts created 177

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top