Jeg har testet Smart Water


(kilde/owner: coca cola company)

Jeg har faktisk valgt å teste ut Smart Water. 

Jeg ble så glad da jeg leste at dette var et vann som ikke bare smakte vann, men både inneholdt 
0. kalorier, 
0 Farge 
0 Sukker 
0 Fett 
og ikke minst det er allergenfritt og GMO-fritt. 
Med andre ord et vann som rett og slett bare er vann. 

Jeg ble hoppende lykkelig og tvang Knut Einar til å kjøpe dette, selv om han hardnakken mente at “Vann har vi i springen”: 
Joda, vi har vann i spiringen. 
I Norge har vi faktisk verdens reneste og beste vann, så og si fritt for bakterier og ulumskheter. Kanskje et og annet dødt dur som har ramla ned i våre vann reservoarer, men vet du , når det kommer ned ut av springen hos oss, så er det faktisk borte. SÅ vi har fått priser på priser for verdens reneste vann. Og som Knut Einar sier, derfor betaler vi også noe inn i margen skyhøye kommunale avgifter også for å opprettholde god standard på vannrørende også, for å ha godt vann. Men etter mye diskusjon, så gav han etter. Og han kjøpte ei flaske Smart Water til kona si. 
Hva gjør ikke den mannen for kona si, sier nå jeg. 

Allergenfritt vann?
Så, utstyrt med epipen mot anafylaktisk sjokk skred jeg til verket, for å teste om dette var så bra som reklamen på nettsidene til det Coca Cola eide vannet var. 
Var det fritt for allergener fra Hvete, Gluten, Egg,Soya, Melk, Laktose, Nøtter, Fisk, Skalldyr? 
Jeg kan bare svar for melk, nøtter, hvete, fisk og skalldyr da det er hva jeg reagerer på. 
Og det var med stor spenning jeg tskrudde av korka og luktet på innholdet. 
Det luktet rett og slett ingenting. 
Nesten som vannet i springen. 
Smakte forsiktig på det. 
Og ante et hint av mineraler. Var det farrisliknende? Eller kanskje bonaqua, alltså botnskrap fra Mjøsa uten kullsyre? Hmmmmm 
Drakk et glass og satte meg tilbake. KJente absolutt INGENTING! 
Ingen kribling. Ingen vondter i magen. Ingen hovenhet i hals og svelg. 
Ja rett og slett nada. 
Konklusjon: det var allergenfritt! 

Smart av Smart Water fra spøk til alvor? 
I følge nettsidene så er vannet kokt og det kun er dampen fra dette kokte vannet som er i flaskene. 
Så egentlig drikker du det som er vaporisert, slik som i naturen er i regnvann. 
Kult ikke sant. 
Men, hvorfor ikke vare drikke rent vann fra springen, for rent vann har vi nok av. Det er ikke noe vitenskapelig som sier at dette vannet er bedre enn det vi har i springen. 
Du drikker vann fra en flaske som er fremstilt av plast, som fraktes med båt fra Skottland. En båt som FORURENSER mer på turen over enn bilene i Oslo på et helt år! Er det SMART?
Jeg synes ikke det er så smart.
Men hver sin smak. 
Vann i seg selv er bra for kroppen, og om du velger Imsdal, Farris, Smart Water fordi Kim Kardashian drikker dette; det er helt opp til deg, uansett DRIKK VANN! 
Men å fremme dette vannet som fettfri, glutenfritt og at det er kalorifritt? 
Det blir for meg litt for dumt! 

 

Nann Jovold-Evenmo 

 

Samfunnengasjert spaltist, upolert aktivist og wannabe rocker. Smertepasient med konstant hodepine. Det er viktig å bryte tabuer, og tørre stå for egne meninger, men man skal ikke valse over andre av den grunn.
Posts created 177

One thought on “Jeg har testet Smart Water

Comments are closed.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top