Blir ikke slank av å leve i fortiden

På et kvinneforum jeg er medlem av var det spørsmål om forskjell på chubby og tjukk.

Jeg er da litt sånn for uttrykket FHM Chubby som Christer Falck presenterte for noen år siden, så da er når man er tynnchubby, men ikke tjukk chubby.

Chubby har også nyanser.

Dessverre er jeg så kontroversielt at jeg får ikke lov å poste i mange av postene på forumene, så da får jeg skrive her;

Jeg er 163 og veier nesten(!) 80 kg.

Ja, jeg har sikkert mer muskler enn vanlig etter årevis med tung vekttrening, men det er ikke å stikke under en stol at jeg er tjukk!

Enkelt og greit.

Selv om jeg gjerne skulle hatt andre ord å forklare det med som

– bare litt stor

– chubby

– lubben

– stor beinbygning

– kort

– støpt i 220 og trødd ned til 150

– formfull

Og tusen andre måter å skrive det om på, så er og blir jeg tjukk!

Jeg er faktisk 25 kilo overvekt!

Det ER ene og alene MIN feil!

Det er

MIN latskap

MIN inaktivitet

MIN evne til å stappe i meg

MIN manglende gidd til å slutte spise når jeg er mett

MIN manglende ork til å bevege meg mer

MIN latskap som ikke drar meg ned på treningsstudio eller på lengre gåturer.

MITT støttemedlemskap på treningssentret nede i bakken her

Osv

Det er fortsatt JEG som må ta meg i nakken, ta til vettet.

Jeg som må

SLANKE meg

BEVEGE meg

TRENE!!!

SLUTTE drikke cola

SPISE sunnere

FÅ RÆVA i gir!

Ingen kan gjøre det for meg!

Ingen kan trene for meg!

Jeg må gjøre det selv!!

Så enkelt, men fy faen så slitsomt!

Jeg er lat!

Samfunnengasjert spaltist, upolert aktivist og wannabe rocker. Smertepasient med konstant hodepine. Det er viktig å bryte tabuer, og tørre stå for egne meninger, men man skal ikke valse over andre av den grunn.
Posts created 177

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top