Om du VELGER ligge med sjefen din, er du deltaker, ikke offer!

Jeg har en venninne som har vært i filmindustrien i Hollywood i mange år. Hun har både vært skuespiller, produsent og manusforfatter. 
I går diskuterte vi videoen til THe Activist Mom, en kristen og ganske så frittalende kvinne fra USA, som tar et oppgjør med #Metoo og alle kvinnene som føler seg forulempet.
Denne damen mener da at når din sjef inviterer deg til sitt hotellrom, og du VELGER gå dit, så er du ikke et offer, men en deltaker i en seksuell plan. For alle vet at ingen blir med noen inn på hotellrommet uten at du faktisk forstår at vedkommende har planer om å ha sex med deg. 
En bedre middag, en hånd på låret, kanskje forsiktig tafsing over puppene, og så går spørsmålet over i “night cap” og gjennomlesing av Manus?
NO WAY JOZE!
Der burde det, i følge Activist mom ringt en bjelle, og ikke de bjellene mellom mannens lår! Men en i bakhuet på kvinnen som da plutselig, 20 år etter følte på at hun var forulempet. 
Denne frittalende kvinnen er veldig tydelig på at #metoo har gått for langt, for nå er det en trend som om og gjør at alle kvinner på en eller annen måte skal føle seg forulempet. Til og med av fremmede. 

Å #metoo’e seg opp i systemet:
Min amerikanske venninne og jeg lo godt av videoen, og siden hun har lang fartstid i dette miljøet, så sier hun at hun ikke kjenner seg igjen. 
Der Ashley Judd er pen, er min venninne SMELLVAKKER.
Der Salma Hayek har sexappeel, er min venninne en sexBOMBE! 
Men hun har aldri spilt på sex, eller kropp, kun sin hjerne. 
Hun dro aldri på disse møtene på hotellrommene. Hun gav klar beskjed at hun er profesjonell, og sex inngår ikke i planene. 
Og dama er da jaggu stinn av gryn og har gjort mye i filmbyen selv om hun ikke gikk til seng med noen, eller #metoo’et over en lav sko. 
Venninnen min er også tydelig på at mange kvinner ligger seg til roller, jobber, for ikke snakke om at de faktisk byr seg frem. 
Og jeg skal være enig. 
Jeg har jobbet med denne gjengen mennesker, jeg bodde i Hollywood, og gud bedre jeg så mange unge (og godt voksne kvinner) stimle sammen og få dåntippen (Som min bestemor brukte si) rundt menn med makt. 
Personlig vet jeg at jeg mistet flere kontrakter for selskapet jeg jobbet i, fordi jeg er 100% profesjonell og steintøff forhandler som IKKE lar meg vippe av pinnen av tullprat.
De kontraktene jeg landet var bunnsolide, og gav firma kredibilitet. Du får ikke jobb blant de største uten å ha integritet. Som en av mine mannlige klienter der borte sa; “If I can just go to a party and not see all those fucking pussies”. Han henviste til alle som prøvde ligge seg oppover, og som ville bruke gullgruva de hadde mellom beina.
Det var min jobb å sørge for at han IKKE ble plaget av disse kvinnene – fordi I’m the bodyguard!

DRR – Ian McKellan. 
Måtte smile litt av denne, for den innehar både en dose sannhet i seg, denne videoen.
Og Ian McKellan, vår alles mest fantastiske Trollmann, som er åpen homofil, og som har vært skuespiller en mannsalder fortalte om da han for mange år siden jobbet med produsenter som fikk bilder av kvinner. 
På noen av kvinnene hadde kvinnene selv skrevet DRR:  
Director’s rights Respected. Alstå ; “Jeg ligger med deg om jeg får jobben”. 
Jeg har undret meg over kvinners dårlige selvtillit, og tenkt at “Stakkars, de føler så dårlig om seg selv”.
Men senere tid, etter at rike, vake hvite kvinner stjal #metoo, så har jeg funnet ut at dette er FEIL! 
Det handler ikke om dårlig selvtillit, det handler om å bevisst bruke pent utseende, pen og veldreiet kropp, og kløkt for å få han på kroken, så man kan presse seg til gode kontrakter. 
Det er faktisk slik at mange kvinner bruker kropp og mus for å komme seg opp og frem, og det er disse kvinnene som ødelegger for andre seriøse kvinner, som ønsker bli ansett og respektert for sin hjerne. 
Dette er noe som har foregått, og foregår ennå, siden 60tallet, og er en vederstyggelighet. 

Knull meg i knallform: 
Jeg var i finessmiljøet fra 2001-2010, og har sett mye merkelig der også. Møtte fantastisk mange herlige personer, og har både kompiser og venninner i miljøet enda den dag i dag. Men det var et par ting jeg reagerte på, som noen av oss i det stille diskuterte, sånn off the record. 
Det var disse jentene som med viten og vilje rota seg bort i og ble kjærester med den de visste drev med BOL, som hadde KOMPETANSEN på å gjøre dem perfekt på scenen, og som hadde ØKONOMI til å kjøpe dem de beste skoa og de fineste og dyreste BLINKGdraktene til scenen. 
Det var fire som utmerket seg, og de var ram. 
Plutselig var de kjærester med den ene fyren, han fikk de i form, kjøpte drakter, og bling og fikk de opp og frem. Så ble de sammen med en annen, han kjøpte dem pupper så de skulle se mer “feminin ut” på scenen. 
Ja og så var de sammen med en tredjeperson som fikset dem sponsorer så de slapp å tenke på å betale for kosttilskuddet. 
Vi var en del som ristet på hodet, og jeg husker jeg og min coach diskuterte dette ved et par anledninger, for en felles kamerat var en av disse mannfolka som ikke forstod at kvinnfolka brukte han, fordi han kunne levere dama på scenen i tipptopp stand. 
Det ER jo faktisk prostitusjon! 

Et valg! 
Disse jentene som lå seg til deltagelser innen fitness, PÅ lik linje med alle kvinnfolka som VELGER ligge seg til bedre stillinger, de VELGER etter min mening å ligge seg oppover, eller bortover, alt etter mål og mening.
Da nytter det ikke løpe rundt å #metoo og offentlig opplyse hvem lederen var. 
Selv om vi har jævla lyst på en jobb, en status eller hva pokker det må være; Så har vi kvinner blitt utstyrt med hjerne og munn, og evnen til å si “Vet du hva, det er IKKE verd det, da får jeg heller bare jobbe her jeg er så lenge”. 
For meg har ting alltid handlet om integritet og at jeg skal bli ansett for min hjerne og min kompetanse! 
Når da kvinner går forbi meg og får jobber fordi de konsekvent ligger seg til dem; Da vet jeg at jeg aldri ville fått den jobben uansett. Og jeg vet at hun ikke blir lenge i den, fordi hun antagelig dumper han etter en stund…. 
Jeg hadde en sjef som påstod at “dersom han var single, så skulle han vise meg hva en ekte mann var”. Svarte at en ekte mann verdsetter sine kvinnelige ansatte ut fra hva de prestere i jobben, og ikke går rundt og tror han er guds gave til allmennheten. og avsluttet med “kjøp deg for faen et speil mann” 
Han prøvde seg aldri igjen. 
Jeg er faktisk så steil at jeg har reist meg opp og gått fra jobbintervjuer hvor de har begynt å snakke om kvinnekvotering. Altså hvor jeg har blitt vurdert til en jobb FORDI de har lite kvinner i lederstillingene, eller på arbeidsplassen generelt og derfor er forpliktet til å ansette en kvinne. 
Ansett meg for min kompetanse – ikke mitt kjønn! 
Det handler om valg; Jeg ligger ikke med sjefer eller ledere.
Jeg har fått tilbudene ja, men jeg har takket nei.
Noen ble forbanna, og jeg ente med advokat og ti timer seksuell trakassering på tape.
Og andre ganger har lederen flatt bedt om unnskyldning for å ha tråkka over den grensa. 
Mitt valg har vært, og vil alltid være, Jeg ligger meg ikke til jobber eller bedre lønn. Enkelt og greit. 

Og nå er det sikkert en del nettroll der ute som tenker at “Jamen, du kan ikke ligge deg til noe, for ingen vil ha deg, du er stygg blablabla…”
 Seriøst, skjerp dere, det handler ikke om utseende, det handler om fitte og makt!

#Metoo-hollywood handler om manglende integritet blandet med reelle overgrep. 
Den handler om å bevisst ha brukt pupper, lår og mus for å komme seg opp og frem, slik at de reelle ofrene ikke står frem fordi det er blitt “Jeeeez, ikke enda ei som har blitt SETT på ” . 
Den handler om at kvinner fremstiller seg som offer, når de selv har valgt å gå inn på et soverom, og ikke sagt nei. 
Den handler om menn som har brukt sin posisjon til å få mus, fordi de kan, og derfor faller de som fluer fordi styrestaven ble avslørt av en kvinne som sa nei. 

Nann Jovold-Evenmo 
tlf 46546485 
epost [email protected]
 

Samfunnengasjert spaltist, upolert aktivist og wannabe rocker. Smertepasient med konstant hodepine. Det er viktig å bryte tabuer, og tørre stå for egne meninger, men man skal ikke valse over andre av den grunn.
Posts created 177

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top